For 2025, the outlook on transformation projects with digital solutions in companies

Digital transformation, digital solutions, AI, robots, and the multitude of technologies designed to make our work easier—especially repetitive tasks—are increasingly being discussed. At the company level, however, it is challenging to make decisions based on such an overwhelming amount of information.

Ce aplicații și sisteme software sunt mai bune pentru nevoile companiei în care lucrez? Cu cine să lucrez să implementez o soluție care să răspundă nevoilor mele? Sunt doar două întrebări pe buzele multor persoane cu rol de decizie și care știu cu adevărat nevoile companiei în care lucrează. Am stat de vorbă cu Alexandru Tănasă, Digital Business Advisor în cadrul companiei Arggo, companie de IT specializată atât în crearea și implementarea de soluții software de business, cât și în furnizarea de servicii de consultanță.

Am stat de vorbă cu Alexandru Tănasă, Digital Business Advisor în cadrul companiei Arggo, companie de IT specializată atât în crearea și implementarea de soluții software de business, cât și în furnizarea de servicii de consultanță.

Retrospectiva anului 2024 și cum se anunță 2025 din perspectiva proiectelor de implementare a soluțiilor digitale în companii

Dintr-o perspectivă macroeconomică, plecăm de la un nivel scăzut al digitalizării la nivelul companiilor de tip IMM, acesta crescând ușor către companiile medii și mari.

Din punctul de vedere al proiectelor de transformare a organizațiilor cu implicarea tehnologiei digitale, cuvântul care definește cel mai precis anul 2024, consider că cel mai corect ar fi “precauție”. Deși sunt pe piață proiecte noi, acestea sunt mult mai bine cântărite și analizate de către executivii din companii. Dacă imediat după pandemie am observat o creștere accelerată a cerințelor de implementare a noilor tehnologii, în prezent observăm o așezare mai atentă și conectare a acestora cu obiective de business foarte concrete: implementări pentru creșterea satisfacției experienței clienților de la un scoring de 65 la 75 sau creșterea vitezei de rotație a stocului cu 15% față de valorile actuale.

În acest sens, este vizibil că intrăm într-o nouă etapă a maturizării digitale, în care înțelegerea este una mult mai corectă. Este foarte important ca metricile prin care măsori performanța companiei la final de an/semestru să fie armonizate cu proiectele de implementare software și cu obiectivele acestora.

Înainte de implementarea oricărei soluții software, oferim clienților noștri o analiză de business pentru a stabili punctul de plecare și obiectivele. Tehnologiile Microsoft, fundamentate pe ani de experiență, furnizează arhitecturi de sistem testate în numeroase implementări.

În Arggo folosim o metodologie proprie, prin care putem bifa împreună cu o companie toți pașii necesari pe care să-i parcurgem pentru a putea articula o strategie digitală completă. Pentru aceasta, luăm în calcul etapele de implementare ale tehnologiilor și soluțiilor software în funcție de capacitatea organizației de a asimila transformarea, alinierea proceselor și standardizarea procedurilor de lucru.

În același timp, am observat că proiectele care nu se înscriu în această dinamică au o șansă mult mai mare de a fi decalate din punct de vedere timp și buget de implementare, astfel încât obiectivul setat inițial nu mai poate fi urmărit. Mai mult decât atât, volatilitatea mediului de afaceri, dar și modificările fiscale (de care am avut parte din plin în ultimii ani) nu fac casă bună cu implementări de tehnologii care durează foarte mult timp (peste 8/9 luni).

Similar acestui context trebuie înțeleasă și Inteligența Artificială – un instrument util, cât timp informațiile și datele din companiile în care lucrăm sunt corect colectate și înregistrate în sistemele utilizate. Doar atunci putem valorifica potențialul de productivitate promis de instrumentele de AI.

Este necesar să înțelegem relația cu tehnologia ca o oglindă în care ne uităm la noi înșine. Dacă în cadrul organizației avem o strategie clară, fiecare departament știe ce are de făcut spre atingerea obiectivelor comune. Astfel, dacă avem procese clare care se respectă și trasabilitate pe activitatea companiei, atunci avem premise foarte bune de a automatiza si digitaliza cât mai multe activități iar dacă nu, ne amăgim crezând că tehnologia le va rezolva în locul nostru.

Soluțiile promovate de Arggo îmbină suita de produse de la Microsoft – Dynamics 365, platforma proprie de automatizare de procese și digitalizare Timeqode, Azure, Business Intelligence, dar și componenta de Inteligență Artificială cu soluția Copilot.

Cu experiența celor peste 100 de specialiști în managementul afacerilor și consultanță, portofoliul Arggo include mai mult de 350 de clienți, dintre care amintim: Dedeman, KFC, Pizza Hut, Aquila, Secom, Baumit, Titan Machinery, Bigotti și multi alții, la care se adaugă peste 4.000 de utilizatori cloud din piața locală și internațională.

Read the article on forbes.ro.

Distribuie:

Alte articole

Subscribe to
our newsletter

Keep in touch with the latest press articles, business solutions, application development, events and more from Arggo.

ANAF Token
Token generator ANAF
Gratuit și simplu de utilizat