De-a lungul timpului, oamenii au perceput afacerile fiind influențați de factori extrem de diverși. Unii au fost influențați de ideologii politice, unii de religie, alții de breaslă, de noi invenții sau descoperiri. Termenul de “afacere” a îmbrăcat multe haine: negoț, comerț, negociere, târg, business etc.
Am putea descrie termenul de afacere în 1001 feluri și ar mai rămâne o infinitate de alte definiții, toate corecte. Depinzând de nivelul de percepție, deducție și educație al fiecăruia, avem interpretări diferite, chiar dacă unele aspecte sunt comune sau ating aceleași puncte într-un fel sau altul.
Acest fel de a defini o afacere este cauzat de natura contextului în care o afacere poate exista, de la felul în care suntem construiți la ce aspirații avem. Definitorii însă, sunt convențiile cu care lucrăm și anume: legea și banii. Practic, în prezent, o afacere există doar dacă îndeplinește o serie de condiții la nivel de date înscrise într-un sistem unificator care impune nevoia de aceste date, pentru a funcționa legal.
O afacere de succes este determinată de eficiența felului în care datele sunt folosite. Întregul sistem de transfer al datelor este extrem de complex și este în permanență influențat atât negativ, cât și pozitiv de gestionarea acestor date prin diferite canale, cu diferite tool-uri.
Astăzi, pentru orice business există 2 căi de acces la aceste date. Prima este un set de super-oameni cu capacități intelectuale extrem de mari, loialitate de necontenit, perspicacitate de geniu și acuratețea unui profesionist Kyudo. A doua este transformarea digitală. După cum ne putem imagina, prima cale, deși există, ține mai mult de domeniul fantasticului și, în ciuda tuturor capacităților supraomenești, este net inferioară transformării digitale.
Transformarea digitală este procesul de adoptare a tehnologiilor digitale în toate părțile unui business cu scopul de schimba fundamental felul în care o afacere operează. La nivel individual, oamenii sunt foarte receptivi la digitalizare și au adoptat repede tehnologii digitale pentru a-și simplifica viață. La nivel organizațional, adaptarea la mediul digital este mai greoaie, deoarece de multe ori “merge și așa”. Beneficiile, deși sunt imense, sunt mai greu de observat pentru persoanele rigide și convinse de metodele trecutului.
Pentru a putea adopta o strategie de transformare digitală, o companie are nevoie de un partener serios, un abil furnizor de tehnologii digitale. Este nevoie de un proces de discovery, o analiză serioasă asupra stării actuale a unei companii, un set de decizii și pași de urmat, implementarea propriu zisă și support post implementare. Primul pas în transformarea digitală a unei companii este desenarea și proiectarea proceselor de lucru într-un mod optim și transformarea acestora în aplicații simple, ușor de înțeles și folosit. Acest pas se numește digitizare. Apoi, lucrul cu și bazat pe aceste date se numește digitalizare. Transformarea digitală are loc în momentul în care o organizație funcționează aproape sau complet digital.
Unul dintre cei mai proeminenți parteneri de digitalizare de pe piața din România este Arggo. Având o echipă cu experiență de peste 20 de ani în implementarea de soluții de business și un portofoliu cu peste 200 de clienți naționali și internaționali, Arggo continuă să activeze în toate domeniile. Arggo a dezvoltat și implementat soluții variate, de la cele mai rudimentare, la cele mai complexele sisteme ERP (Enterprise Resource Planning) pentru un spectru de clienți la fel de variat. Portofoliul de soluții este la fel de divers însă mizează, ca partener gold Microsoft, în primul rând pe soluțiile din suita Dynamics 365. Cum fiecare afacere are o natură unică, Arggo a dezvoltat o platforma proprie de Business Process Management (BPM) cu care poate creea aplicații complet personalizate. Această platformă se numește Timeqode și poate fi folosită atât de Arggo, cât și de clienții care doresc să-și creeze propriile aplicații. Platforma Timeqode are scopul de a transforma procese simple sau complexe în fluxuri digitale și, fiind o platformă low-code, poate fi folosită de oricine, fără a avea cunoștințe în programare. Pe lângă implementarea de soluții digitale, Arggo vine în ajutorul colaboratorilor săi prin a oferi consultanță, dezvoltare de strategie digitală, support continuu și securizare a datelor în cloud.
Viziunea Arggo este de a oferi modelul time-as-a-service prin digitalizarea proceselor pentru companiile din întreagă lume. Economisirea timpului este principalul beneficiu al digitalizării, iar Arggo și-a setat misiunea de a ajuta companiile să-și depășească performanțele prin optimizarea proceselor de business. Până în prezent, printre clienții companiei se află brand-uri precum: Aquila, Blue Air, Automobile Bavaria, Agrii, Băneasa Shopping City, KFC, Pizza Hut, Taco Bell, Baumit, Dedeman, Hard Rock Café, Secom, Synevo, Kruk, Klarwin, Kwizda Agro, Klass Wagen, Viarom, Titan Machinery și multe altele.
Transferul de date al oricărei companii, fie că este mic sau uriaș, poate fi optimizat printr-un transfer de knowledge, strategie și inovare. Astfel, orice organizație devine flexibilă, adaptabilă și ajunge la un nivel de performanță ridicat, oferind clienților săi produse și servicii valoroase prin intermediul transformării digitale.