Modules included with
Dynamics 365 Business Central

Dynamics 365 Business Central is a comprehensive business solution with unparalleled process integration capabilities. The benefits of implementing the system can be appreciated immediately after launch. By using more efficient tools, users can manage financial, sales, service, or production processes quickly and seamlessly.

The system is offered in two licensing options - Essentials or Premium.

Essentials Modules

Dynamics 365 Business Central Essentials is a comprehensive business management solution designed to support small and medium-sized companies in their transformation and growth.

With its integrated modules for financial management, sales, service, supply chain, CRM, and Human Resources Management,
Essentials provides all the necessary tools to optimize operations and improve financial performance.

Financial Management

This module provides comprehensive tools for managing finances, including general ledger, accounts payable and receivable, budgeting, and financial reporting. It enables real-time financial insights to support informed decision-making.

Customer Relationship Management (CRM)

This module focuses on managing customer interactions, sales processes, and service delivery. It includes features for sales order management, customer relationship management (CRM), and service order management, enhancing customer satisfaction.

Warehouse Management

The Warehouse Management module in Dynamics 365 Business Central is aimed at optimizing warehouse operations, simplifying inventory management, and improving overall efficiency.

Supply Chain Management

This module streamlines inventory management, purchasing, and order fulfillment, with key features like inventory control, warehouse management, and demand forecasting.

Project Management

Designed for businesses handling multiple projects, this module includes project planning, resource allocation, time tracking, and budget management, ensuring projects stay on schedule and within budget.

Human Resources Management

The HRM module covers employee records, payroll management, benefits administration, and talent acquisition, streamlining HR processes and ensuring compliance with labor regulations.

Premium Modules

Dynamics 365 Business Central Premium takes business management to a higher level, offering all the functionalities of Essentials, along with advanced capabilities for service and production management. This solution is ideal for companies that require extensive functionalities to manage complex operations and improve efficiency.

Service Management

The Service Management module in Dynamics 365 Business Central is designed to enhance customer service operations, allowing businesses to efficiently manage service-related tasks and improve customer satisfaction.

Manufacturing

The manufacturing module in Dynamics 365 Business Central is crafted to simplify and optimize the complete manufacturing process, integrating multiple functions to improve efficiency and control.

Frequently Asked Questions

Here you can find answers to the most frequently asked questions about the modules and functionalities of Dynamics 365 Business Central.

Dynamics 365 Business Central, cunoscut anterior sub numele de Microsoft Dynamics NAV (sau Navision), este o soluție ERP completă de gestionare a afacerilor, concepută pentru organizațiile ale căror nevoi au crescut dincolo de capacitatea software-ului de contabilitate utilizat. 

Business Central este disponibil într-un număr limitat de piețe, dar noi țări/zone sunt adăugate prin localizare realizată de Microsoft sau prin localizare realizată de noi, partener Gold Arggo, cu peste 200 de implementări pentru diferite versiuni ale Business Central, începând de la NAV 2009 până la versiunea curentă.

Puteți începe cu un trial gratuit pentru a explora Business Central. Extindeți perioada de trial dacă doriți mai mult timp pentru explorare. Pentru a vă pregăti pentru utilizarea Business Central, puteți accesa ghiduri de configurare asistată, videoclipuri sau articole de ajutor pentru anumite sarcini de configurare sau ne puteți contacta oricând pentru a vă putea sprijini.

Vă recomandăm să vă mențineți sistemele la cea mai nouă versiune pentru a beneficia de îmbunătățirile pe care Microsoft le aduce constant software-ului și functionalitatilor sale, concepute pentru a facilita munca angajaților și a îi face mult mai productivi. De asemenea, versiunile Microsoft au un ciclu de viață și Microsoft oprește suportul pentru versiunile mai vechi ale software-ului, ceea ce înseamnă că pentru acestea nu vor primi cereri noi pentru funcții noi, nu vor avea actualizări de securitate și în timp vor rămâne fără nici un fel de îmbunătățiri. De exemplu, Microsoft nu mai oferă suport pentru Dynamics NAV 2009 și versiunile mai vechi. Intre versiunile mai vechi ale NAV și Business Central, diferența principală este că dezvoltările se fac pe extensii, iar codul de bază al ERP-ului nu mai este afectat. Implementarea dezvoltărilor pe extensii va permite să faceți upgrade mai rapid, cu costuri mai mici și cu riscuri minime.

Da, Business Central este optimizat pentru implementarea online, iar unele funcționalități pot funcționa doar on-premises în anumite circumstanțe, în timp ce altele nu sunt acceptate deloc. Mai multe detalii găsiți la Funcționalități neimplementate în variantele on-premises ale Dynamics 365 Business Central.

Add-on-ul Arggo Localization reprezintă un pachet de îmbunătățiri software dezvoltate în conformitate cu legislația specifică a unei țări pentru programul de contabilitate. Arggo a dezvoltat localizarea pentru Microsoft Dynamics NAV, Microsoft Dynamics 365 și Dynamics 365 Business Central.

Subscribe to
our newsletter

Keep in touch with the latest press articles, business solutions, application development, events and more from Arggo.