What makes us different are the people

Andrei Carcu, General Manager at Arggo, gave an interview to Entrepreneur Club magazine and answered 21 questions regarding Arggo's business plans, clients, but also about the Arggonauts team.

Am stat de vorba cu Andrei Carcu, Director General in cadrul companiei Arggo, una din cele mai importante companii din Romania care creeaza solutii software de business si furnizeaza servicii de consultanta. Despre povestea Arggo, planurile ambitioase pentru urmatorii ani si despre ce ii diferentiaza de competitori, aflati din cele ce urmeaza.

1. Care este povestea Arggo, cum a luat nastere compania?

Arggo si-a inceput activitatea in 2014, pornind de la un grup de oameni care au crezut ca se poate face business si altfel. Cu totii lucram intr-o mare companie romaneasca de IT care se pregatea sa intre in faliment. O parte din oameni au plecat din tara, altii au acceptat oferte inferioare pentru ca trebuiau sa se intretina, eu impreuna cu 13 colegi am decis sa ne asumam riscul de a incerca de la 0.

2. De ce ati ales acest domeniu de activitate?

Pentru ca iti ofera posibilitatea de a vedea intr-un termen scurt business-uri atat de diferite si astfel poti sa iti dezvolti foarte usor gandirea. Mai departe poti sa iti folosesti experienta acumulata pentru a veni cu solutii si mai relevante pentru clientii tai, in final avand satisfactia ca exista companii de la foarte mici la foarte mari care isi desfasoara intreaga activitate pe baza fluxurilor de lucru gandite de tine.

3. Ce obiective ati avut in momentul demararii activitatii?

Obiectivul imediat a fost acela de a ne sustine clientii cu care colaboram deja de ani de zile, care se bazau pe noi in continuarea activitatii lor si pe care nu puteam sa-i dezamagim. Dupa aceasta perioada de stabilizare am inceput sa ne facem planurile de extindere, sa crestem echipele si sa gasim solutiile complementare pe care sa le oferim clientilor nostri.

4. Care au fost riscurile asumate de la inceput?

Cel mai mare risc asumat a fost chiar infiintarea companiei. Am subestimat putin reticenta companiilor de a semna contracte cu o companie nou infiintata, chiar daca la nivel personal ne cunosteau de ani de zile. Am batut insa tara in lung si in lat, am vizitat fiecare client si i-am convins ca intentiile noastre sunt serioase.

5. Ce va diferentiaza de competitori? Cum apreciati competitia/concurenta in sectorul de piata in care va desfasurati activitatea?

Ce ne diferentiaza in primul rand sunt oamenii. in momentul acesta dupa cum bine stim cu totii exista un deficit semnificativ de resurse calificate in domeniul IT. Chiar si din cei existenti marea majoritate lucreaza in zona de outsourcing pentru companii straine. Astfel, cel mai important lucru pentru fiecare companie din domeniul IT este sa atraga si sa-si pastreze oamenii buni. Concurenta cred ca este benefica in orice domeniu fiindca ne ajuta sa vrem sa fim mai buni in fiecare zi. Clienti exista pentru toata lumea, singurul diferentiator cred ca este acela ca daca esti in top poti alege proiectele pe care vrei sa le faci si in conditiile corecte pentru toata lumea, atat de timp, cat si financiare.

6. Povestiti-ne despre produsele si serviciile oferite de Arggo. Pe care mizati in urmatorii ani?

Activitatea Arggo a pornit de la implementarea de solutii de tip ERP (Enterprise Resource Planning) unde inca din primul an de activitate am atins nivelul de parteneriat Gold in relatia cu Microsoft. Ce insemna o implementare de acest gen? inseamna ca in functie de nevoile clientului noi venim si analizam activitatea companiei si toate fluxurile de lucru existente, venim cu propuneri de imbunatatire si implementam si solutia ERP potrivita pentru a obtine rezultatele dorite de client.

Vazand ca unele din fluxurile clientilor nu sunt neaparat necesare a fi integrate direct in ERP am pornit acum 4 ani dezvoltarea Timeqode, platforma proprie low-code de dezvoltare de aplicatii. Scopul ei este pe de o parte in a ne ajuta sa construim aplicatii friendly disponibile pe orice device, iar pe de alta parte sa le oferim clientilor nostri posibilitatea de a-si dezvolta si ei singuri aplicatii in-house.

7. Intentionati sa va extindeti reteaua de produse si servicii? Daca da, de ce, daca nu doriti sa faceti acest lucru, de ce?

in domeniul IT nu cred ca poti sa te multumesti niciodata cu ce faci in momentul actual. Planul nostru pentru anul viitor este ca din experienta acumulata de-a lungul timpului in proiectele noastre de implementare sa construim produse de sine statatoare in platforma Timeqode. Astfel vom putea sa le oferim la un pret competitiv clientilor care poate in momentul de fata nu isi permit o implementare personalizata a fluxurilor lor de lucru. in acelasi timp tintim sa ne extindem si reteaua de parteneri cu aceasta ocazie astfel incat produsele noastre sa poata ajunge la cat mai multi clienti.

8. Ce ne puteti spune despre portofoliul de clienti al companiei?

Clientii nostri sunt in proportie de 99% din sectorul privat. in acest moment avem peste 150 de clienti activi din industrii foarte diverse, predominant in zona de distributie, servicii, productie si retail.

9. Cum percepeti apetitul catre digitalizare/automatizare in aceste vremuri tumultoase marcate de pandemie?

Apetitul a crescut fortat in perioada pandemiei. insa digitalizarea nu se poate realiza peste noapte daca nu ai facut niste pasi in prealabil. Clientii care aveau deja un plan in acest sens doar l-au accelerat si l-au putut implementa. Cei care vedeau digitalizarea ca pe ceva pe termen lung au inceput sa faca pasi marunti, insa fara o fundatie solida nu au putut sa isi digitalizeze tot ce si-ar fi dorit.

10. Digitalizarea este un proces continuu sau ceva ce odata facut, beneficiezi pentru totdeauna?

Digitalizarea trebuie sa tina pasul intotdeauna cu dezvoltarea companiei, nu trebuie vazuta ca pe un proiect cu un inceput si un sfarsit. intr-adevar efortul initial este mai mare, insa apoi intretinerea si actualizarea fluxurilor de lucru trebuie sa intre in activitatea curenta a oricarei companii, drept dovada unele aleg sa infiinteze departamente speciale pentru acest lucru.

11. Ce industie/domeniu/sector din Romania considerati ca are nevoie urgent de digitalizarea proceselor?

Toate companiile au nevoie de digitalizare in conditiile de astazi. Cel mai important cred insa ca ramane sectorul public, care are de recuperat zeci de ani de lipsa de investitii in zona aceasta. Din zona privata as mentiona ca exemplu sectorul de constructii, care ar trebui sa contribuie foarte mult in investitiile publice in urmatorii ani.

12. Cum vedeti digitalizarea administatiei publice in Romania? Apreciati procesul de digitalizare al ANAF? (SAF-T, e-factura)

Orice digitalizare in interfata cu autoritatile statului cred ca este binevenita si sustinuta de mediul de afaceri chiar daca initial implica niste costuri aditionale pentru companii. Cel mai important insa va fi modul in care autoritatile vor reusi sa interpreteze corect volumul urias de informatii noi pe care le vor primi, atat din punct de vedere tehnic unde au fost atatea probleme la cardul de sanatate de exemplu, cat si din punct de vedere calitativ al interpretarii informatiilor primite.

13. Pentru antreprenorii care nu au tangenta cu zona digitala, desi sunt experti in domeniul lor, cum ii puteti convinge de beneficiile digitalizarii proceselor lor de lucru?

Cea mai simpla varianta de convingere si defapt metoda prin care incepem majoritatea proceselor de digitalizare este un „Proof of concept”. Asta inseamna ca luam un flux cat mai simplu din cadrul companiei, il digitalizam, il punem in productie si de acolo beneficiile incep sa se vada de la sine.

14. Presupunand ca ati aplica solutiile Arggo pe toate industriile existente din Romania, cum s-ar diferentia fata de o tara care are aproximativ aceeasi populatie sau chiar mai mica cum este cazul Belgiei sau Greciei?

Solutiile noastre nu se diferentiaza in functie de tara, ele fiind implementate in acest moment si in alte tari, de cele mai multe ori in cadrul unor multinationale in care am avut intai posibilitatea de a implementa initial in Romania.

15. Considerati ca digitalizarea favorizeaza crearea sau pierderea anumitor job-uri?

Digitalizarea prespune o transformare a job-urilor astfel incat cu timpul task-urile repetitive sa dispara, iar angajatii, de la cel mai mic si pana la cel mai mare nivel, sa se poata concentra pe task-urile care aduc cu adevarat un plus de valoare companiei. in acelasi timp exista suficiente domenii in care exista o lipsa acuta de forta de munca, astfel incat digitalizarea ar trebui concentrata cu prioritate in domeniile in care ar putea compensa partial si lipsa de personal.

16. Care sunt cele mai mari provocari cu care se confrunta Arggo in prezent?

Cea mai mare provocare ramane pandemia si efectele pe care aceasta le are asupra mentalului fiecaruia in primul rand. Chiar daca eram o companie digitalizata inca dinainte de pandemie si nu am fost afectati din acest punct de vedere, partea de interactiune umana sau mai degraba lipsa ei in anumite momente inca reprezinta un challenge. Speram ca lucrurile sa se normalizeze pe cat posibil anul viitor si sa ajungem la un mod de lucru hibrid pe termen lung care sa impace viata personala cu cea de birou.

A doua mare provocare este legata de acest termen de digitalizare pe care toata lumea il aude aproape in fiecare zi dar nu stie exact ce inseamna. Este un teritoriu necunoscut pentru multi dintre clienti, si atunci trebuie sa le explicam cu foarte mare atentie ce inseamna procesul de digitalizare, ce riscuri exista si cel mai important, ca el nu poate avea loc fara implicarea activa a resurselor interne. Multi nu inteleg acest lucru si se asteapta ca digitalizarea sa aiba loc peste noapte in urma implementarii platite unui furnizor.

17. Cum incheie Arggo acest an din punct de vedere financiar?

Anul acesta ne vom pastra tendinta din anii anteriori de a creste organic cu 20-25%, urmand sa depasim 4 milioane de Euro ca si cifra de afaceri.

18. Care sunt responsabilitatile pe care un bun GM trebuie sa le aiba mereu in vedere?

Cea mai importanta lectie pe care am invatat-o este ca un GM nu poate sa le faca singur pe toate. Trebuie sa gaseasca persoanele potrivite in cadrul companiei cu care sa imparta responsabilitatile. Pe de o parte va avea astfel mai mult timp sa se concentreze pe dezvoltarea companiei si în acelasi timp va oferi posibilitatea si altor oameni de a avansa si de a putea prelua un rol cu responsabilitati mai mari.

19. Daca ati avea ocazia de a începe totul de la zero, ce ati face diferit?

Nu as face nimic diferit, deoarece toate greselile pe care le faci pe parcurs te ajuta sa devii mai bun. Ca si în viata, indiferent cine si cat te sfatuieste, sunt lucruri pe care trebuie sa le traiesti pe propria piele ca sa le inveti cu adevarat.

20. Care au fost/sunt modelele dumneavoastra de antreprenori din Romania si din strainatate?

Nu pot sa spun ca am un model anume. Admir multi dintre antreprenorii romani si ma bucur ca in ultimii ani apar tot mai des povesti de succes din care putem sa ne inspiram. incerc sa preiau orice idee buna vad insa cred ca fiecare dintre noi este unic si astfel trebuie sa ne gasim propriul stil, neexistand o reteta unica pentru succes.

21. Ce sfaturi aveti pentru antreprenorii aflati la inceput de drum?

in primul rand sa creada cu adevarat in ideea lor de business. Sa-si gaseasca segmentul lor de piata si sa inceapa cu un “minimum viable product”. De multe ori nu realizam ca poate ideea noastra poate parea in teorie foarte buna, insa singurul care poate da un verdict si care ne poate ajuta sa imbunatatim un produs sau serviciu este clientul. Sa isi contureze intotdeauna un plan de afaceri fata de care sa faca periodic o comparatie, sa munceasca cat mai mult in primii ani si sa nu renunte la principii pentru niste castiguri pe termen scurt.

Citiți articolul original pe: clubanteprenor.ro

Share the Post:

Related posts

Dynamics 365 Business Central – Efficiency and Flexibility for Diverse Industries

Dynamics 365 Business Central is a versatile ERP solution, adaptable to the varied demands of different industries. It enables efficient resource management, project tracking, and optimization of operational flows. With support from Arggo’s team, companies benefit from full implementation, ongoing support, and increased efficiency in business management.

Subscribe to
our newsletter

Keep in touch with the latest press articles, business solutions, application development, events and more from Arggo.