For all those who need a SAF-T reporting solution

In order to facilitate the SAF-T reporting of any company, we have developed two solutions that meet the Romanian legal requirements.

Anul 2022 va aduce pentru contribuabilii mari o nouă declarație, iar implementarea conceptului SAF-T (Standard Audit File for Tax) intră în linie dreaptă.

SAF-T este un fişier de audit standard pentru schimbul electronic de date contabile de la contribuabil către autoritățile fiscale, într-un format standardizat de date. Astfel, se poate realiza mult mai uşor o analiză şi un control fiscal. În plus, se asigură transparenţa şi creşterea gradului de încredere între autoritățile fiscale şi contribuabil. Ordonanța Guvernului nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Codului de procedură fiscală prevede obligația depunerii acestui fișier pentru contribuabilii mari începând cu 1 ianuarie 2022, pentru contribuabilii mijlocii în anul 2023, iar pentru contribuabilii mici în 2025.

Pentru a veni în întâmpinarea oricăror companii și a facilita raportările pe care acestea trebuie să le transmită către autoritățile fiscale din România, Arggo Consulting a dezvoltat două soluții de raportare SAF-T care să îndeplinească cerințele legale, oferind consultanță și suport post-implementare. Aceste soluții sunt:

  1. Soluția Arggo SAF-T for Dynamics care se adresează acelor companii care utilizează ERP-uri din suita Microsoft Dynamics (Dynamics 365 Business Central, NAV, AX, Dynamics 365 for Finance and Operations). Această soluție este integrată în sistemul ERP și funcționează ca o extensie fără a altera procesele existente.
  2. Soluția Timeqode SAF-T by Arggo care poate fi implementată indiferent de sistemul ERP utilizat de companie, pentru a obține declarația SAF-T. Astfel, soluția de sine stătătoare, validează datele din diverse sisteme, generează fișierul XML și salvează un istoric al declarațiilor și al informațiilor încărcate.

În România, strategia de digitalizare a ANAF și inițiativa privind introducerea fișierului standard de audit pentru taxe (SAF-T) sau e-factura vor juca roluri importante și vor avea o influență pozitivă asupra inspecțiilor fiscale ce vor fi derulate pe viitor. De la înființarea Arggo, digitalizarea a fost și este o prioritate pentru noi, iar acum, în contextul SAF-T, oferim două soluții tuturor companiilor pentru a le ușura tot acest proces. Soluțiile răspund cerințelor autorităților fiscale din România. În procesul de implementare a raportării trebuie să fie luate în considerare două etape: pre-implementarea, în care contribuabilul analizează dacă datele pe care le deține sunt corecte și etapa de alegere și implementare a soluției IT, care va fi utilizată recurent pentru raportare. În soluțiile Arggo pentru obținerea declarației, realizate în suita de ERP-uri de la Microsoft, toate informațiile necesare se extrag automat, iar utilizatorii vor avea o procedură detaliată pe care o pot urma pentru parametrizări și verificări. Astfel, cu ajutorul soluției Arggo SAF-T for Dynamics toți pașii sunt finalizați în sistemul contabil înainte ca fișierul semnat electronic să fie transmis pe o rețea securizată către portalul ANAF. Aceeași metodă fiind valabilă și pentru soluția Timeqode SAF-T by Arggo, cu mențiunea că oferim servicii de consultanță pentru extragerea datelor. În plus această soluție fiind dezvoltată de către noi de la zero oferă posibilitatea adaptării ei la orice sistem contabil. Astfel, dacă se dorește integrarea cu un sistem contabil pentru preluarea automată a datelor se pot adăuga conectori specifici. Având la bază o aplicație web, Timeqode SAF-T by Arggo poate fi accesată de pe orice tip de dispozitiv, și poate fi utilizată pentru a gestiona fluxuri de business.”, a declarat Lucian Oprea, Business Solutions Manager în cadrul Arggo.

Arggo oferă soluții complete pentru SAF-T prin Declarația Informativă D406: mapare date – cu informațiile disponibile în ERP, export în fișier XML unic sau multiplu, actualizare nomenclatoare integrată, suport în validarea fișierului cu DUKIntegrator, servicii de obținere a datelor din alte sisteme (pentru contribuabilii care nu au soluții de ERP de la Microsoft), servicii suport pentru validarea fișierului XML.

Printre clienții aflați în portofoliul Arggo care au început deja procedurile pentru raportarea SAF-T enumerăm: Automobile Bavaria, Agrii, Axpo, Baumit, Băneasa Shopping City, Blue Air, Cotton Tex, KFC, Pizza Hut, Millenium, Lukoil, Libra Bank, Kruk, Kwizda Agro, Synevo, Secom, Veolia, Viarom etc.

Read original article on profit.ro

Share

Press Articles

Income tax in Romania – calculation, terms and tax obligations

The profit tax is a direct tax owed by legal entities that obtain profit from economic activities carried out in Romania. It is calculated on the fiscal result, determined according to the rules provided by the Fiscal Code, and involves clear obligations of calculation, declaration and payment.

SPV Legal Entities: Complete Guide to Registration, Required Documents and Access

The digitization of fiscal services has brought to the fore the Virtual Private Space (SPV), an essential tool for legal entities in Romania. The platform made available by the National Agency for Fiscal Administration (ANAF) facilitates communication with the tax authorities, giving companies the opportunity to quickly and organized tax obligations, access important information and transmit documents in electronic format.

Smart retail: the technologies that take inventory management to the next level

Inventory management has evolved from a basic operational task into a core strategic function. Modern technologies offer real-time visibility, automated processes, and decisions supported by accurate data. What once required extensive manual effort has become a source of efficiency, cost reduction, and improved customer experience.

Subscribe to our newsletter

Stay up to date with the latest news, business solutions, app development, events, and much more from Arggo.

Newsletter Subscription Form EN
Skip to content