Pentru a veni în întâmpinarea companiilor și a facilita raportările pe care acestea trebuie să le facă către autoritățile fiscale din România chiar de la începutul anului viitor, echipa Arggo Consulting a dezvoltat o soluție de raportare SAF-T care să îndeplinească cerințele autorităților.
Arggo Consulting este o companie românească specializată în furnizarea de servicii de consultanță, care creează și implementează soluții de software pentru companii din diverse industrii și domenii. Portofoliul Arggo Consulting cuprinde atât soluții și produse de business semnate Microsoft, cât și soluții proprii. Printre clienții companiei enumerăm: Aquila, Blue Air, Automobile Bavaria, Comfert, Agrii, Qualitance, Băneasa Shopping City, KFC, Pizza Hut, Baumit, Doctor Leahu, Libra Bank, Kruk, Klarwin, Kwizda Agro, Klass Wagen, Redoxim, Viarom, Titan Machinery etc.
Arggo Consulting a dezvoltat soluția SAF-T for Dynamics, care este deja în proces de testare și implementare la câțiva dintre clienții aflați în portofoliul companiei. Soluția este ușor de utilizat în extragerea datelor din sistem și a generarii de fișiere XML, răspunzând cerințelor fiscale și îndeplinind obligațiile pe care orice companie trebuie să le respecte către autoritățile fiscale.
Ce este SAF-T?
(SAF-T) este un standard internațional pentru schimbul electronic de date contabile între contribuabili și autoritățile fiscale. Obligația de raportare SAF-T este în prezent pusă în aplicare în mai multe tări europene. În România, implementarea SAF-T se va realiza începând cu ianuarie 2022 si este obligatoriu pentru marii contribuabili să depună SAF-T prin declarația informativă D406, conform modelului declarativ publicat de ANAF.
Care sunt avantajele și provocările companiilor?
Pentru a clarifica aceste aspecte am stat de vorbă cu Lucian Oprea, Business Solutions Manager în cadrul Arggo Consulting.
“Sunt clar avantajate companiile ce au deja implementat un sistem de tip ERP în care avem toate datele: stocuri, mijloace fixe, clienți, furnizori, informații legate de TVA, astfel încât declarația să poată fi obținută direct din sistem. Odată cu această declarație solicitată de către ANAF , un alt avantaj pentru companiile cu volume foarte mari de date, este acela că se vor contura bazele pentru raportari XBRL, deja utilizate în alte țări, în relație cu companiile de audit. În acest fel, procesul de colectare date din cadrul misiunilor de audit va fi considerabil scurtat pentru că se vor putea pune la dispoziție toate datele existente. Provocările sunt reprezentate de interpretarea cerințelor tehnice, maparea datelor, timpul de implementare, identificarea anumitor cazuri sau proceduri de lucru specifice astfel încât, datele din declarație să fie corecte și complete. Pentru companiile ce utilizează soluțiile Dynamics: versiunile NAV 2013R2, până la Dynamics 365 Business Central 18, și de la AX 2009 și AX 2012, până la Dynamics 365 for Finance and Operations , Arggo Consulting dezvoltă această declarație ca o extensie independentă de pachetul de localizare. În acest mod putem ajuta orice companie fără să afectăm dezvoltările existente la nivelul bazei de date.”
Arggo Consulting oferă soluții complete legate de SAF-T prin Declarația Informativă D406: mapare date – cu informațiile disponibile în ERP, export în fisier XML unic sau multiplu, actualizare nomenclatoare integrată, suport în validarea fișierului cu DUKIntegrator.
În obținerea declarației, toate informațiile necesare se extrag automat, iar utilizatorii vor avea o procedură detaliată pe care o pot urma pentru parametrizări și verificări. Astfel, cu ajutorul soluției Arggo SAF-T for Dynamics toți pașii sunt finalizați în sistemul contabil înainte ca fișierul semnat electronic să fie transmise pe o rețea securizată către portalul ANAF.
În cazul în care apar situații neprevăzute, echipa Arggo Consulting oferă suport de la identificarea tranzacțiilor, până la validarea în DUK.
Implementarea fişierului standard de raportare SAF-T a intrat în linie dreaptă. Ordonanța Guvernului nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Codului de procedură fiscală prevede obligația depunerii acestui fișier pentru contribuabilii mari începând cu 1 ianuarie 2022, pentru contribuabilii mijlocii în 2023, iar pentru contribuabilii mici în anul 2025.
“Sunt companii ce considera că mai este timp până la depunerea declarației D406. Implementarea acestei cerințe legale necesită timp și cu cât putem analiza datele mai devreme de termenele de depunere obligatorii ale declarației și să profităm de perioada de testare pusă la dispoziție de ANAF, cu atât este mai bine. Deasemenea pentru companiile mici și mijlocii în cazul în care consideră să își schimbe soluția existentă cu un ERP trebuie să ia în calcul că o implementare nouă poate dura, în funcție de mărimea și complexitatea businessului, între 3 și 12 luni. Dacă ar fi să fac o analogie este ca și cum dorim să cumpărăm un cadou de Crăciun care știm că este în data de 25 decembrie și cu toate acestea lăsăm totul pe ultima sută de metri. Oare nu ar fi mai bine să ne pregătim din timp? ”, a declarat Lucian Oprea, Business Solutions Manager în cadrul Arggo Consulting.
Read the original article on hotnews.ro