Alegerea între soluții ERP (Enterprise Resource Planning) cloud și on-premises depinde de mai mulți factori: nevoile și obiectivele specifice ale companiei, bugetul disponibil, cerințele de securitate și conformitate, precum și capacitatea internă de a gestiona și de a întreține infrastructura IT.
Ambele opțiuni prezintă atât plusuri, cât și minusuri, iar doar evaluarea globală a acestora poate conduce la determinarea celei mai potrivite soluții pentru fiecare companie.
Iată avantajele și dezavantajele celor două modele de implementare a unei soluții ERP:
Implementarea on-premises implică instalarea și gestionarea soluției ERP pe infrastructura fizică a companiei. Acest lucru înseamnă că toate datele și aplicațiile sunt stocate și rulate pe serverele locale ale companiei. În acest caz, avantajul central este acela că veți avea un control total asupra infrastructurii și a datelor, ceea ce este important mai ales pentru companiile care au nevoi specifice sau regulamente stricte de conformitate. De asemenea, soluțiile ERP on-premises permit o personalizare mai mare a aplicațiilor, pentru a se potrivi nevoilor și proceselor dumneavoastră unice, iar faptul că datele sunt stocate intern oferă un grad mai mare de control și securitate.
Totuși, costurile inițiale cu implementarea unei soluții ERP on-premises nu sunt deloc neglijabile. Suplimentar, pentru că responsabilitatea pentru mentenanța și actualizarea sistemului este în întregime asumată de către companie, ea va necesita resurse suplimentare și competențe tehnice specifice. Mai mult decât atât, soluțiile on-premises încep sa devină treptat a fi soluții ale trecutului, iar în timp nu vor mai beneficia de update-uri.
Un model cloud, adică găzduit (sau „hosted”) presupune că soluția ERP este găzduită pe serverele unui furnizor terț, în loc de infrastructura fizică a companiei. Astfel, dumneavoastră v-ați putea externaliza infrastructura IT către un furnizor de servicii sau ați putea utiliza servicii de găzduire oferite de furnizori specializați. Soluția software Microsoft Dynamics 365 for Finance & Operations, furnizată de Arggo, a înlocuit Microsoft Dynamics AX în 2016, prin tranziția la un model de servicii cloud, când a avut loc și o schimbare de abordare în soluțiile ERP ale Microsoft. O soluție cloud permite o tranziție lină și fără investiții semnificative în infrastructură hardware suplimentară. Astfel, ea poate fi mai puțin costisitoare în comparație cu o implementare on-premises. În plus, accesul la date și aplicații este posibil oricând, de oriunde în lume și de pe orice dispozitiv conectat la Internet, iar acest aspect oferă o mai mare flexibilitate și mobilitate angajaților. Nu în ultimul rând, actualizările de software și mentenanța sunt gestionate de către furnizorul de servicii cloud, deci nu este necesară alocarea de resurse de către dumneavoastră pentru aceste activități.
Dezavantajul este că accesul la date și aplicații este dependent de disponibilitatea unei conexiuni la Internet stabile. În plus, pot exista unele îngrijorări privind securitatea datelor, din cauza stocării acestora în cloud și a faptului că ele sunt gestionate, în fapt, de către un terț.
Mai există și un model hibrid, care combină elemente din implementările on-premises și cele cloud. Astfel, unele funcționalități sau date pot fi găzduite local, în timp ce altele vor fi găzduite în cloud. Această abordare oferă o mai mare flexibilitate și un control mai bun asupra infrastructurii și datelor, în timp ce vă permite să vă bucurați de beneficiile și scalabilitatea oferite de cloud.
Ca în orice altă alegere, fiecare opțiune vine cu avantaje și dezavantaje. Ținând cont de nevoile și preferințele dumneavoastră, precum și de resursele financiare disponibile, obiectul de activitate și capacitățile tehnice disponibile, veți putea alege soluția optimă, astfel încât să rămâneți competitivi într-o piață extrem de dinamică.
Read original article on gazetadinvest.ro